3 verschillende redenen waarom je moet adverteren op de merknaam van de concurrent

Zet jij met regelmaat campagnes op in Google Ads? En wil je jouw naamsbekendheid een boost geven? Dan is adverteren op de merknaam van de concurrent een van de meest voorkomende manieren om dit te bewerkstelligen. Waarom je dit moet doen, en hoe je dit moet doen, leggen wij in deze blog graag voor je uit!

Concurrenten zijn je voor

Wanneer we een random merknaam in Google intikken, dan zien we diverse bedrijven die adverteren op deze merknaam. Dit betekent dat het adverteren op de naam van de concurrent nog lang zo gek niet is! Via deze manier kapen concurrenten klanten weg van je website, en liften ze mee op het succes van jouw naamsbekendheid.

Let op! Het is wel van belang dat je de naam van je concurrent niet in je advertentieteksten gebruikt. Je kunt dus enkel de merknaam als zoekwoord gebruiken.

Meer verkeer

Het spreekt wellicht een beetje voor zich, maar het adverteren op de merknaam van de concurrent zorgt voor meer verkeer naar je website. Het zou namelijk zomaar eens kunnen zijn dat mensen die zoeken naar jouw concurrent, wellicht ook geïnteresseerd zijn in jouw producten.

Middels deze manier maak je jezelf meer zichtbaar in de zoekmachine, wat kan resulteren in het vergroten van je naamsbekendheid.

Meer omzet

In principe is dit een moeilijke uitspraak, omdat het verschilt per bedrijf. In de meeste gevallen zien we daadwerkelijk wel positieve resultaten, aangezien meer klikken vaak resulteren in een hogere omzet / meer aankopen.

Het is en blijft daarentegen wel van belang dat je, wanneer je kiest om te adverteren op merknaam concurrent, je wel aan de richtlijnen van Google houdt en maandelijks checkt wat de resultaten zijn. Leveren deze extra klikken (en dus extra kosten) je daadwerkelijk op wat je had gehoopt?

Geef een reactie